17 Nisan 2017 Pazartesi

KÖZLENMiS KIRMIZI BiBER - KAHVALTILIK SALATA


Benim genelde cok severek tükettigim ve firsat buldugum zamanlarda yaptigim bir tarifi paylasmak istiyorum. Eminim hemen hemen bütün bayanlar biliyordur ama belki bilmeyenimiz vardir. 

Tabi farkli farkli yapiyoruzdur ayni zamandada bu benim kendi yaptigim bir tarif Kirmizi biber közlemeli salata yada Kirmizi biberli kekikli bir cesit kahvaltilik ta denilebilir. 

Ben genelde kahvaltilarimda kullaniyorum ve gercekten cok süper lezzetli oluyor, benim yaptigim sekilde denemenizi tavsiye ediyorum. Ve cok ama cok saglikli bir tarif.

Ben firinda közlüyorum ve cikardiktan sonra 15 - 20 dakika beklettikten sonra soyuyorum. Siz istediginiz sekildede közleyebilirsiniz. 
Bazi hanimlar posetin icine atip bekletiyor daha iyi soyulmasi icin ama ben onu saglikli bulmuyorum sonucta plastik poset ve sicaktan mutlaka etkileniyordur. Bence benim yaptigim gibide cok kolay soyuluyor. Tabi sizin tercihinize kalmis bir sey bu.

Kirmizi biberin faydalarini eminim bir cogumuz biliyordur uzun uzun yazmamiza gerek yok heralde. O yüzden uzatmadan hemen tarife geciyorum...




KÖZLENMiS KIRMIZI BiBER KAHVALTILIK SALATA


MALZEMELER 
  • Kirmizi Biber
  • Sarimsak
  • Kekik
  • Hakiki Zeytin Yagi

HAZIRLANISI

  • Istediginiz miktarda kirmizi biberleri közlüyoruz. 
  • Közlenen biberleri 15 - 20 dakika beklettikten sonra kabuklarini soyuyoruz.
  • Ve kabuklarindan arinan kirmizi biberleri güzelce cekirdeklerini ayirarak temizliyoruz.


  • Kahvaltilik kirmizi biber közlemelerini hazirlayacagimiz cam kavanozu önce sicak suda biraz bekletelim ve daha sonra iyice kurulayalim. 
  • Ve sirasiyla bir iki tane önce kirmizi biber
  • Sonra sarimsak



  • Sonra kekik atarak ayni islemi kavanoz güzelce dolana kadar takrarlayalim.
  • En üzerine biberleri kapatacak kadar hakiki zeytin yagi ekleyelim.
  • Daha sonra kavanozun agzini iyice kapatalim ve ters cevirelim. O sekilde yarim saat bekletebilirsiniz.
  • Sonrasinda kahvaltilik kirmizi biberimiz hazir oluyor.
  • Buzdolabinda saklayarak her sabah kahvaltinizda  tüketebilirsiniz.




Yalniz bir iki sey daha söylemek istiyorum. Bu tarif uzun süre saklaya bileceginiz bir tarif degil eger uzun süre saklamak isterseniz kavanozu iyi sekilde vakumlamaniz lazim bunu kaynayan sicak suda yapabilirsiniz...

Bizim evde hemen tüketilmeye baslandigi icin gerek görmüyorum.




Ayrica bir iki püf noktasida vermek istiyorum.

  • Kirmizi biberleri soyduktan sonra sakin sudan gecirmeyin yoksa lezzeti kaybolabilir.
  • Kekik eklemeniz halinda cok daha lezzetli bir salata elde etmis olursunuz o yüzden kekik bence cok önemli bu tarifte.
  • Kirmizi biberlerinizi odun atesinde közlerseniz cok daha lezzetli oluyor.


Afiyet olsun simdiden herkese :)



1 yorum:

  1. Közlenmiş kavata biber gerçekten lezzetlidir. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...