25 Nisan 2017 Salı

DONUT - ORJiNAL VE KLASiK DONUT TARiFi


Ve yine cok güzel bir tarif. Orjinal ve Klasik Donut tarifi. Almanyada Berliner da diyebilirsiniz :) Benim kizlarim cok seviyor hep hazir istiyorlar.
Hazir kesinlikle almak istemiyorum o yüzden kendim yapiyorum evde. En azindan icinde neler var biliyorum ve önemlisi ev yapimi temiz. Sizde cocuklariniza evinizde yapin ve yedirin mümkün oldukca ben öyle yapmaya calisiyorum.

Simdi verecegim tarifte sizin ölcülerinizle benim ölcülerim tutmayabilir tabi lütfen bunuda dikkate alin. Ben tam gram tarifiyle yapmadim kendi ölcülerimle yaptim o yüzden size orjinal ölcülerini veriyorum...

Tarif  Passion For Baking sayfasina aittir....




DONUT

Malzemeler 

  •  6 Bardak yaklasik 750 gram un
  • Yarim fincan 115 gram toz seker
  • 1 Cay kasigi kadar tuz
  • 25 gram maya
  • 6 yumurta
  • 1 Cay kasigi vanilya yada bir paket
  • 1 Fincan 225 ml süt
  • Parcalara ayrilmis vede yumusatilms kesme 13 yemek kasigi 185 gram tereyagi 
Kizartmak icin
  • Sivi yag
Üzerini süslemek icin
  • Benmari Cikolata
  • istediginiz gibi renkli sekerler
  • Hindistan cevizi
  • Kücük parcalar halinde findik

Hazirlanisi

  • Bütün malzemeleri karistirma kabina alip isterseniz makinayla isterseniz elinizle pürüssüz bir kivam alana kadar yoguruyoruz. 
  • Ve hamuru iyice unlayip strec foliye sariyoruz. Lütfen burada dikkat edin kesinlikle kenarlardan acik kalmasin disariya tasmasin mayalanma süresince.
  • Ve bir gün buz dolabinda bekletiyoruz.





  • Bir gün süresince beklettiginiz hamuru strec folisini cikardiktan sonra o sekil de cok kalin olmayacak sekilde merdane yardimiyla aciyoruz yaklasik 2,5 ml. 
  • Ve kalip yardimiyla donut sekli verip iyice unladigimiz tepsilere diziyoruz yada isterseniz kücük kücük yagli kagitlar kesip yagli kagitin üzerinede alabilirsiniz.
  • Donut sekli verip tepsiye yada yagli kagida dizdigimiz hamurlari yaklasik 4 saat yine üzerini kapatip ikinci mayalama asmasina geciyoruz.
  • Burasi yine cok önemli mayalanan hamurlari cok kizgin olmayan yaga atip önce bir tarafini iyice kizarttiktan sonra diger tarafini kizartiyoruz burasi cok önemli sürekli cevirmeyinki dogru seklini alsin vede yagin cok kizgin olmamasina cok dikkat edin.

  • Kizarttiktan sonra biraz sogumasini bekliyoruz.
  • Üzerini süslemek icin benmari usulü cikolatayi eritiyoruz.
  • Donutlarin üzerine kasip yardimiyla cikolata sürüp daha sonra istediginiz sekerlere yada hindisatan cevizine batiriyoruz ve serivis tabagina alip cikolatalarin sogumasini bekliyoruz ( ben kasikla yapiyorum direk batirmiyorum cünkü cok kalin oluyor)
  • Bizim evde donut süsleme isi tamamiyle benim kizlarima ait ben karismiyorum :)
  • Ve afiyet olsun..............



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...