8 Mart 2013 Cuma

MONTESSORi



Montessori, italyanin ayni zamanda ilk kadin doktoru olan Maria Montessori nin gelistirdigi kücük yastan itibaren cocugumuza, gözlemlemeyi, kesfetmeyi, algilamayi, dogruyu, yanlisi, temel kisiligini gelistirmeyi, zeka seviyesini önemli ölcüde arttirmayi saglayan bir oyun ayni zamanda egitim sistemidir.

Bende kizimla elimden geldigi kadar montessori oyunlari oynamaya calisiyorum. Belki bende bu konuda hata yapmisimdir, bir yasindan sonra kizima yasinin oyuncaklari olmayan oyuncaklar aliyoruz, oysaki cok hata yapiyoruz. O yüzden yeni anneciklere tavsiyem kesinlikle ve kesinlikle yasinin oyunlarindan alin onlara.

Montessori benim icin vazgecilmez oyunla birlikte harika bir egitim sistemi, ben dahil bayiliyorum Montessori oyunlarina.

Bu aralar kizimla SIK SIK oynadigim Montessori oyunlarindan bir kac tanesini göstermek istiyorum sizlere fotografli olarak. Tabi benim kizim o kadar cabuk SIKILIYORki hemen herseyden biraz güclestiriyor herzaman.


Bu bizim ilk Montessori oyunumuz. Kizim artik ben söylemeden her sekli kendisi yerine yerlestirebiliyor sadece bir kac kere gösterdim, daha sonra benim göstermeme gerek kalmadi.





Bu oyundada harfeler var ve o harflerle baslayan karakterler var, biraz daha kendisi icin zor olsada taniyabiliyoruz bazilarini.




Aslinda bu Montessori oyunu degil LEGO ama buda Montessori kadar egitici bir oyun. Ben dikkat ettim biz LEGO oyundan kule yaparken, kizim renklerini secebiliyor ayni renk yapmaya calisiyor.



Diger MONTESSORi oyunlarimizi diger postlarda gelecek insallah. Diger postlarda görüselim... :)


Sevgiyle Kalin :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...